torsdag 8 juli 2010

Beslut

Igår var det en dyster dag och med en kropp som har konstiga hormoner så blir en dyster dag än dystrare.
Dyster och dyster kanske var att ta i men det var ingen rolig dag.
I en månad nu så har jag väntat på besked från Försäkringskassan angående min havandeskapspenning och föräldrapenning.Igår fick jag så äntligen ett svar,ett positivt svar som i nästa sekund blev ett negativt.Först fick jag veta att jag skulle få behålla min gamla SGI men det var tydligen fel så nu är man nere på lägsta nivå och det kändes surt för inte blir man rik på det.

Sen kom nästa besked och det var väl inte så oväntat och inte så farligt men det hade underlättat med ett positivt istället för negativt.
Jag var med i Green Card lotteriet för att kunna komma ifrån ett vanligt visum som jag fortfarande har för att komma in i USA.Hade jag vunnit i lotteriet så hade vi bara kunnat sälja företaget och inte behövt tänka så mycket mer på det.Det hela handlar inte om att jag var med i lotteriet vare sig jag skulle vilja bo och arbeta där utan för att det hade underlätttat vid eventuella resor dit.
Det är väl snart dags för immigration (eller vilka som nu gör det) att utvärdera det gångna året,hur det har gått för företaget inkomstmässigt och därmed se ifall jag kan få förlängt visum.Det vet väl alla att det har varit ett tufft år och jag tror ju inte att det ser särskilt ljust ut.Men det återstår att se.

Efter ganska mycket tårar och uppgivenhet efter det här med försäkringskassan så var jag till slut ganska trött i huvudet och ögonen sved det bara i.
Men så vet jag inte vad som hände.Jag kom att tänka på att det är "bara" pengar och det finns någon som kämpar (det finns MÅNGA men det finns framförallt en som jag tänker på) mot cancer.
Jag har följt hennes blogg i fyra år.Började i och med att vi skulle till USA och hittade Victoria som bor i Florida med sin familj.Hon fick veta för ett par månader sedan att hon har cancer.
Sitta där och gråta för lite pengar när man kunde varit i hennes situation,nej det gick inte an.I morses kom det så nya uppdateringar från henne och idag är det nog många som är med henne i tankarna då hon ska vara med om ett ingrepp i hjärnan.

1 kommentar:

Suddrik sa...

Du gråter inte bara över pengar, det är ju mer som försvinner, på det känslomässiga planet. Jämföra med någon som har det sämre kanske fungerar... (det finns ALLTID nån som har det sämre än en själv) men jag tycker nog att du ska låta dig själv vara ledsen ett tag!